highschooldream.blogg.se

Fråga

"Hej, följt din blogg ett tag och tycker den är väldigt bra och att det verkar som att du har ett kul år. 
Jag har några frågor då jag blir utbytesstudent i USA till hösten med STS och den första är: Hur gjorde du med mobilen? svenska mobiler funkar väl inte i USA? 
Och den andra är, då jag tycker din bloggdesign är så snygg, hur gjorde du den? är lite efterbliven med teknik... ^.^ 
Skulle bli jätteglad om du kunde svara på frågorna :) Kram, hoppas resten av ditt år blir superbra!! :)"

 

Hejsan haha! Ja jag har det verkligen jättebra här och jag kan bara säga att jag ärhimla glad för din skulle som har möjligheten att åka! Jag hade åkt nästa år med om det var möjligt haha! Vad gäller min mobil så tog jag med mig min svenska iPhone hit til USA. Jag vet inte hur det funkar med andra mobiler, men om du har en iPhone så kan du använda den med ett amerikanskt simkort så länge din telefon är upplåst. Min operatör i Sverige hjälpte mig att låsa upp min mobil så du kan ringa din operatör och fråga hur man gör (jag kommer inte ihåg hur jag gjorde haha). Om din telefon är upplåst är det bara att gå och köpa ett amerikansk simkort  och sedan kan du köpa något liknande kontantkort varje månad. Jag betalar $50 varje månad, och får fri surf, sms och samtal, men det kan variera från stat till stat samt bolag. Du kan även köpa en mobil och sätta upp ett abonnemang, men jag valde att inte göra det eftersom abonnemangen för iPhones var himla dyra och jag inte kände för att saffa en androidtelefon. 

När det kommer till bloggdesignen kan jag tyvärr inte hjälpa dig eftersom min superkompis Ellen designade min blogg åt mig! Hursomhelst vet jag att det finns gratis bloggdesigner online som du lätt kan hitta via google. 

Hoppas ditt utbytesår blir lika bra som mitt! Kram! :) 




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback