highschooldream.blogg.se

Cedar point

Förra torsdagen gjorde jag och några kompisar en road trip up till Cedar Point. Cedar point är ett stort nöjesfält med extrema berg- och dalbanor och jag skrev om det i början av september förra året, om jag inte minns fel, efter att jag hade varit där med Josh och hans vänner. Jag hade mer roligt denna gången då jag inte var lika rädd för åken! Jag har lärt mig att älska berg- och dalbanor haha! Det var jag, Tricia, Cloe, Katie och Maddie som åkte dit och de flesta av oss åkte allting. Det var nästan inga köer alls då det var en torsdag och de flesta fortfarande var i skolan! Vi tog inte jättemånga bilder under dagen då de flesta av oss lämande sin telefon i bilen, men några stycken blev det! 
 
Här nedan är även två videoklipp av de två banorna som Cedar Point är mest känt för. Den första heter Dragster och den varar bara i runt 16sekunder. Oavsett går den hur fort som helst och går i stort sett rakt upp och sedan rakt ner. Den är jättehög och det var den enda som jag inte åkteförsta gången jag åkte till Cedar Point. Hur mina vänner lyckades få mig att åka är fortfarande oklart haha, men det var inte så farligt i efterhand! 
Den andra berg- och dalbanan som Cedar Point är känt för är Millenium Force. Det är en utav världens högsta berg- och dalbanor om jag inte minns fel och den går HUR FORT SOM HELST! Den är utan tvekan min favorit på Cedar point! 
 
Filmerna ger inte riktigt känslan av hur snabbt och högt dessa berg- och dalbanor verkligen går, men ändå. 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback