highschooldream.blogg.se

Disney dag 6 del 1

För vår sista dag på Disney åkte vi tilbaka till Epcot. Epcot var parken med både massa simulatorer och framtidssaker och de olika "länderna". Vi började dagen med att ta kort med karaktärer; Musse, Mimmi och Långben och efter det gjorde vi lite olika saker som vi missade första dagen ibland framtidsattraktionerna. Efter det gick vi bland länderna ganska länge. Varje land har restauranger, butiker och shower så vi åt lunch i "Frankrike" och tittade i butikerna i Mexico, Kina, Japan, Norge och Tyskland. Vi åkte även några båtkaruseller i Mexico samt tittade på en akrobatshow i Kina. I Norges butik, vilken var mer skandinavisk än endast norsk, fanns det massa svenska saker. Vi såg bland annat svenska flaggor, ballerinakex, marabouchoklad och andra sorters godis. Runt klockan 5 återvände vi till hotellet för att ta bussen till flygplatsen och sedan flyga från 25grader och solsken till minusgrader och snöstorm. Det var verkligen hur kallt som helst när vi kom hem (dels snöade det hur mycket som helst, och dels kom vi hem mitt i natten)!. Hur som helst hade jag verkligen jätteroligt på Disney World, och det är deffinitivt en resa som jag vill göra om! Det var roligt att uppleva sånt som man har sett på TV samt att besöka ett ställe som man har drömt om att besöka i hela sitt liv! Jag är verkligen otroligt tacksam att jag fick chansen att åka till Disney och spendera tid där med min fina värdfamilj! Jag njöt verkligen av tiden där! 
En bild från Norge
Mexico! Inne i byggnaden på bilden fanns en mexikansk marknad där man kunde köpa alt möjligt, tex sombreros och alpackatröjor. 
Det ghär är skylten utanför ett ställe där de hade massa läskfontäner. I fontänerna hade de olika sorters läsk som var exklusiva för olika länder och man kunde gå runt och smaka på alla. Jag smakade bland annat en supergod jordgubbsläsk från Zimbabwe och melonfanta från Thailand!
Tillägnar denna bilden till Ellen och Axel, hehe. 
Bild från Japan (tror jag, det kan vara Kina)
Another picture från Japan or China 
'Murica! 
En bild av en av husen i Tyskland. 
 
Det var häftigt att gå runt i de olika länderna och smaka/köpa/titta på de olika sakerna och showerna man kunde hitta! Himla rolig grej att de har något sådant här. Något som är häftigt är att delarna är ägda av länderna som representeras och att alla som jobbar där måste vara från respektive land. Synd att det inte finns något Sverige där, haha! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback