highschooldream.blogg.se

Labor day weekend och Stark County fair

Denna helgen är jag långledig då vi inte har någon skola varken på fredagen eller måndagen. Detta eftersom det är labor day(ungefär en amerikansk motsvarighet till 1 maj i Sverige) på måndag.
 
I fredags var jag, v-mom och en friend of her på Stark County fair här i Canton. Det är ungefär som en mässa dit människor kommer och tävlar med olika sorters djur till exempel kossor och grisar. De har även ett flertal karuseller, massa deep fried food (någon som är sugen på en deep fried choclate cheesecake??) och olika shower. Vi tittade på en timber show, vilket innebär yxkastning, stocksågning och trähuggning haha. Det var väldigt varmt så vi stannade inte längre än någon timme, men det räckte för det luktade gris överallt hehe. Vi hade oavsett trevligt under tiden och det var en kul upplevelse eftersom det kändes väldigt Amerikanskt! Efter the fair åkte vi till en liten restaurang i downtown Canton och åt wraps. Jag åt en med jordgubber, grillad kyckling och fetaost och det var huuuuur god som helst! Här är lite bilder ifrån dagen.
De hade även utställning och tävlingar för grönsaker/rotfrukter/pumpor/sylt/höbalar
De prisvinnande höbalarna, haha
 


jennifer den bortglömda systern från sweeeeeden

Tobbe säger att den potatisen på sista bilden ser ut som jag :(

Svar: Haha, it truly does!
Mikaéla Svensson

2013-09-12 / 23:09:57

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback