highschooldream.blogg.se

Onsdag October 16

Idag har jag som sagt skrivit PSAT, villket är som en mindre variant av SAT. Amerikanska high school-elever skriver oftast det provet eftersom de kan använda det till att söka olika stipendier, men jag skrev det mest för att se hur det var samt få en inblick i vad jag bör lägga fokus på när jag pluggar inför de riktiga SAT-proven (vilka jag kommer skriva om/när jag senare söker till amerikanska college). Provet tog drygt 3 timmar och jag tror att det gick bättre än förväntat även om jag inte vet resultatet ännu. Nu vet jag dessutom vad jag behöver träna mer på för att lyckas med SAT-proven vilket är bra! 
 
Efter skolan hade jag mattetävling med skolan math competition-team. Det var vår första riktiga tävling och vi vann, hihi. Många av frågorna var svåra, men det gick bra ändå och det är verkligen roligt att kunna tävla i matte (ja, jag är seriös när jag säger det, hehe). 
 
Sedan jag kom hem har jag gjort lite läxor och ätit middag med världens bästa värdfamilj. Åh, jag trivs så himla bra här! Nu ska vi snart gå på bio (bio på en vardag, när hände det senast en skolkväll i Sverige??). Så mysigt! 
 
I övrigt har det inte hänt jättemycket spännande idag, även om varje dag här är galet mycket spännande en en dag i Sverige oavsett om det händer något eller inte. Det låter kanske konstigt, men det är som om allting blir roligare bara av det faktum att det sker i USA. Känns sjukt bra iallafall och jag mår PRIMA!
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback