highschooldream.blogg.se

Happy thanksgiving!

I torsdags var det Thanksgiving här i USA! Jag var roligt att fira eftersom vi inte firar det i Sverige (ni skulle bara veta hur chockade en del har blivit när jag har sagt det, haha). Vi började dagen med en roadtrip upp till Toledo som ligger vid gränasen mellan Ohio och Michigan. Uncle Dave bor där så vi åkte hem till honom och Cathy för Thanksgivingmiddag. Även grandma och andra släktingar från mom's sida av familjen var där och det var många som jag inte hade träffat tidigare så det var roligt att åka dit! Jag gillar verkligen familjehögtider eftersom de är så himla mysiga. 
På middagsbordet fanns såklart turkey och tranbär (tranbären smakade för övrigt ungefär som extra sur lingonsylt). Även stuffing, rolls (söta frallor), någon form av majspudding, caserole, grönsaker, frukt och potatismos. Min favorit var utan tvekan turkeyn och frukten, haha. Ingen överraskning kanske... Till efterrätt fanns det jordnötssmörskakor, choklad, rimbobullarna som jag bakade dagen innan, någon form av citron- och marängpaj och såklart pumkin pie! Det var två olika sorters pumpapaj; en klassisk och en som cheesecakevariant. Jag tyckte bäst om cheesecakevarianten då konsistensen av den vanliga var lite geggig, hehe. För er som aldrig har smakat pumpa, smakar det ungefär som mjuk pepparkaka fast det har en annan konsistens såklart. Det är kul att äta pumpkin pie haha! Det är typ en av de med typiska sakerna som utbytesstudenter ser fram emot. Låter kanske lite konstigt men så är det. Nu kan jag checka av det från min bucket list!
 
Efter middagen tittade vi på Macy's parade och football på tv samt pratade och umgicks. Alla var trötta efter middagen men det var mysigt ändå. Runt femtiden åkte vi till ett hur i närheten där en del av släkten på dad's sida firade thanksgiving. Där åt vi chocolate pie och pratade med fler släktingar. Vi lekte även med några söta små valpar hihi. 
 
När vi kom hem på kvällen avslutade vi dagen med en mysig filmkväll. Vi tittade på årets andra julfilm, Elf. Jag har aldrig sett den förut men den var verkligen rolig! Titta på den om ni känner för lite julstämning! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback