highschooldream.blogg.se

Till er i klass NP1a

För några månader sedan när jag först ansökte om ett utbytesår trodde jag ärligt talat inte att det skulle bli jobbigt att lämna er. Det faktum att jag inte skulle gå åk2 eller åk3 tillsammans med er spelade då inte särskilt stor roll; jag var inte så nära er ändå. Numera, är det inte alls sådana tankar som rör sig i mitt huvud. De senaste månaderna har vi kommit närmare varandra och jag tycker, på riktigt, att det är både mysigt och trevligt att umgås med er. Ni är snälla, sköna, aningens nördiga och har väldigt, med betoning på väldigt, starka åsikter om precis allting och det är därför jag tycker om er. Jag kommer sakna er och tänka på er mycket, både nu innan jag åker samt när jag faktiskt befinner mig i USA. Förmodligen kommer jag sakna att gå i er klass även när jag kommer tillbaka. Jag tycker om er! Ni är bäst! Tack för de här året, ni är underbara! Kärlek till er allihop! 


john

<3

2013-06-13 / 23:47:55
Saga

Vet att det här inte passar in här, men hur vet man vad man ska packa? Får man en packlista med nödvändiga saker eller måste man avgöra det själv? Hur packar man för ett år liksom? Tacksam för svar.

Svar: Jag har faktiskt funderat mycket på detta själv! Det kommer verkligen bli JÄTTESVÅRT att packa för ett helt år, särskilt för mig som tar med mig halva mitt rum när jag ska vara borta över en helg. STS (organisationen som jag åker med) har lyckligtvis skickat en "Exchange student handbook" där det står riktlinjer för hur och vad man bör packa. Jag personligen ska ta med mig så jag har kläder för en till en och en halv vecka, men sedan köper jag resten i USA. Desutom lär jag packa ner lite saker som jag kan underhålla mig med på flyget, lite basic hygienartiklar (menar verkligen basic, typ tandborste lite tandkräm, schampoo, balsam och tvål som jag kan ha de första dagarna) och kanske två eller tre par skor. Det jag kommer tänka på mest när jag packar är att inte packa för mycket, då i stort sett allt som jag kan tänkas vilja ha finns att köpa i USA! Dessutom tror jag inte att jag kommer vilja ha de gamla kläderna som jag tar med mig när jag åker om några månader när jag har köpt massa nytt, så det är lika bra att begränsa redan innan man åker!
Mikaéla Svensson

2013-06-19 / 16:00:34

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback