highschooldream.blogg.se

Lite om mig

Tänkte göra lite som min vän Ellen (som förövrigt också ska åka till USA nästa år, wii) och beräta lite om mig själv. 
 
Jag heter Mikaéla och är 16 år. Jag går just nu första året på det naturvetenskapliga programmet och jag gillar det jättemycket även om det är väldigt mycket att göra. Jag älskar matte och tycker väldigt mycket om de övriga naturämnena så det passar mig perfekt! 
Inte den bästa kvalitén, men så blir det när man förminskar ett foto. 
 
När jag inte är i skolan, gör läxor eller sover så dansar jag balett, jazz eller stepp. Jag gillar även att träna andra saker som löpning och simning men det blir inte av så ofta eftersom jag inte har så mycket tid över till det. Ännu några intressen jag har är läsning, bakning, att spela Sims och att titta på F.R.I.E.N.D.S. Just nu håller jag även på med lite övningskörning samt pluggande inför SAT som jag har planerat att göra om ett par år. Jag har alltså ganska många bollar i luften så att säga.
 
Efter gymnasiet vill jag studera vid något universitet i USA och just nu siktar jag på Harvard Medical School. Nu kanske ni förstår varför jag börjar plugga inför SAT redan nu, det är inte direkt det lättaste att komma in där och jag behöver alla meriter jag kan få. Efter att jag har fått min utbildning vill jag fortsätta forska inom medicin (är inte helt hundra på inom vilket område dock) samtidigt som jag arbetar som kirurg. Planerna är att bo kvar i USA, men det kan ju så klart ändras. 
 
Det bästa med att åka iväg på utbytesår tror jag kommer bli att jag får träffa nya människor och får uppleva en helt annan kultur samt leva i den miljö som jag har drömt om i flera år. Sen kommer det ju självklart också vara ganska härligt att komma tillbaka och (förhoppningsvis) vara bättre än de flesta på engelska. Hihi. 
 
Det värsta med att åka iväg kommer helt klart vara att inte träffa min familj och mina närmaste vänner under så lång tid. Jag kommer prata med dem men det är verkligen inte samma sak att skypea som att prata med dem i verkligheten. Däremot kommer jag nog uppskatta dem än mer när jag kommer tillbaka och det är ju alltid något! 
 
 
Till slut vill jag bara säga att jag är hur glad som helst för att jag ska åka iväg och att den möjligheten kan vara något av det bästa som har hänt mig. Jag kommer sakna min fina familj och mina fina vänner och jag kommer tänka på dem varje dag, men det kommer ändå vara så otroligt häftigt att få åka iväg och uppleva allt som jag kommer få uppleva. Det är galet. Det händer mig och det händer nu. 


beccis

flyttar du till USA på heltid sedan så måste du alltid ha ett rum ledigt till mig, för jag kommer och hälsar på ok? hihi. <3

Svar: Självklart, jag har alltid rum för dig <3
Mikaéla Svensson

2013-01-11 / 19:14:04
BLOGG: http://rrrebeccah.blogg.se
Annie - Utbytesstudent USA 12/13

Hej! Jag såg att du kommenterat min blogg, så tittade in här! Jag kan bara säga hur det var för mig, men att säga hej då till Sverige var faktiskt inte så svårt som jag trodde det skulle bli. Man kommer ju faktiskt ses igen om cirka 10 månader, och tiden går fort! Däremot tror jag att säga hej då till de här kommer bli grymt svårt, man vet ju inte om man kommer ses igen.

Man har upp- och nedgångar när man är iväg men det är så sjukt värt det. Du kommer inte ångra att du åker, det är världens upplevelse! Kram!

2013-01-30 / 00:07:26
BLOGG: http://usannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback