highschooldream.blogg.se

Cincinnati

Jag och Josh hälsade på hos Peter (läs Peter med engelskt uttal, det låter bättre), en av Josh's kompisar, och hans familj i Cincinnati i början av veckan. Cincinnati är en av de största städerna här i Ohio och hade ganska fulspäckade dagar med roliga och mindre roliga aktiviteter. 
Bakom Peters hus fanns det en skog med många vandringsleder där vi gick lite. Vi gick vilse en gång, men vi hittade tillbaka, hehe. Jag råkade även ta sönder min sko men vi hade rätt roligt där ute även om jag inte är någon direkt skogsmänniska.
 
Det fanns ett bäckliknande vattendrag inne i skogan som vi följde en ganska lång bit. En liten flickan som var där tipsade oss om "a really great bath spot" vilket egentligen inte var mycket mer än det ni ser på bilden ovan. Vi tackade vänligt för informationen men bestämde oss för att inte bada, hehe.
Efter skogpromenaden åt vi sushi med Peter kompis Tom, och efter det åkte vi hem till Kevin, en annan av Peters kompisar och tog det allmänt lugnt. 
På tisdagsförmiddagen åkte vi till Newport, Kentucky (min fjärde stat sedan jag kom hit) och besökte ett akvarium. Bilder därifrån kommer i ett annat inlägg. 
 
 
 
 
På tisdagen var vi på en Baseball-match, mitt livs första. Det blev lite långtråkigt eftersom det inte hände så mycket, men det är ändå roligt att ha upplevt en riktigt baseball-match. Väldigt amerikanskt så att säga. Laget vi hejade på vann dessutom och jag hade väldigt bra sällskap så det gjorde det hela lite roligare!
Bild på mig utanför arenan "Great American Ball Park". 
På kvällen efter baseballmatchen hade jag, Peter, Josh och Ryan en bonfire och åt S'mores, vilket är kex med choklad och grillade marshmallows. Galet mysigt och galet gott även om man inte orkar mer än en, hihi. 
Det här är vad vi åt til middag innan matchen; "Skyline Chili". Det är typ Cincinnatis speciella signaturrätt, men jag skulle beskriva det som pasta med köttfärssås toppat med ett halvt kg ost (haha, välkommen till Amerika). Det var helt okej även om jag inte är ett stort fan av pasta eller orkade äta all ost.
 
Under tiden i Cincinnati besökte vi även ett enormt varuhus med djungeltema kallat "Jungle Jim's" där det fanns mat från hela världen. Jag fick bland annat reda på att det enda vi äter i Sverige är fiskbullar och "Swedish Fish" (godiset) då det i sotrt sett var det enda som fanns på den svenska hyllan. Inne i varuhuset fanns även en enorm ost (se bild ovan) och Willy Wonka-godis (ingen choklad dock).
 
Jag hade det allmänt trevligt under dagarna i Cincinnati och jag och min värdbror kom lite närmare varandra. Det var även kul att träffa nya människor (Peters och Josh's kompisar och familj) samt uppleva massa amerikanska saker. 
 


beccis

wonkywonky!!:D

2013-08-12 / 10:15:08

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback