highschooldream.blogg.se

Put-In-Bay

Igår tog mina värdföräldrar med mig och min värdbrors kompis Austin på en day trip två timmar söder ut till ett jättemysigt ställe kallat Put-In-Bay. Det var beläget på en fin ö i Lake Erie och man var tvungen att åka med en liten färja dit. Väl på ön hyrde vi en golfbil och körde runt med och under dagen besökte vi bland annat Perry's cave (en kristallgrotta på ön)  och ett tiotal småbutiker samt åt lunch på en karibisk restaurang. Jag och Austin gick även runt lite på ön och tittade på diverse sevärdheter, till exempel Perry's monument och hade det allmänt trevligt även om vädret var lite halvtaskigt (det duggade och blåste lite trots att det var varmt i luften). På vägen hem från ön stannade vi på en farmers' market där de sålde alla typer av frukt och grönsaker. Vi köpte bland annat persikor, vilka var supergoda! Hela dagen var väldigt mysig och det är kul att jag redan har fått se flera delar av Ohio trots att jag bara har varit här i några dagar! Det här året kommer bli så himla bra! 
Bilder från färjan
 
Bilder från grottan
 
Bild av mig utanför restaurangen
 
Halva Perry's monument 
Farmers' market
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback