highschooldream.blogg.se

Home again

Har nu kommit hem ifrån ännu en resa! Det har blivit en hel del resande på senaste tiden, så himla roligt! Denna helgen spenderade jag på Malabar Farm, ett ställa ca 1,5h ifrån området där jag bor, tillsammans med min local coordinator och fyra andra utbytesstudenter. En local coordinator är som en kontaktperson som jobbar för min utbytesorganisation, bor i samma område som jag och som jag kan gå till om jag behöver hjälp/undrar något. De andra utbytesstudenterna som var med var tyska och det var en tjej förutom mig och sedan tre killar. Vi bodde på ett youth hostell, vilket är ett vanligt hus där ägaren hyr ut större delen av huset till gäster. Det var faktiskt relativt fintoch denna helgen var det endast vår lilla grupp som bodde där s vi hade i stort sätt hela huset för oss själva. Vi kom dit i fredags kväll och då bakade vi hemmagjord pizza samt pratade och umgicks. På lördagen åkte vi skidor på ett ställe i närheten vilket var kul även om stället inte alls var så stort som jag är van vid! Det fanns cirka tre backar och det var ingen direkt avancerad åkning, men det var roligt ändå! Det var ganska längesedan jag åkte skidor och jag och Rebecka (en av de andra utbytesstudenterna) hade himla kul i backarna!
 
Efter cirka 3,5 timme av skidåkande åt vi lunch och sedan åkte vi tillbaka till Malabar farm. Förutom huset som vi bodde i fanns det ett väldigt mycket större hus på Malabar Farm som var ifrån början av 1900-talet. Det huset brukade vara bebott av Louie Bromfield, vilken var en väldigt stor författare förr, och är numera bevarat som en minnesplats för honom. Allting inne i huset är bevarat från när han bodde där och vi gick på en rundtur i huset under vilken vi fick lära oss en del om författaren, huset och Malabar farm. På kvällen lagade vi middag och diskuterade diverse saker angåenge vårt utbytesår, till exempel personlig utveckling, upplevelser, fördelar och nackdelar med att vara här och så vidare. 
 
Vi lämnade Malabar farm idag på morgonen och lyckades ta oss hem trots snöstorm och otroligt dåliga vägar. Jag hade en mysig helg och det blev mycket roligare än vad jag förväntade mig! Det var kul att träffa andra som är i samma sitution som jag och det var kul att lära känna dem. 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback