highschooldream.blogg.se

Overview över senaste helgen

I fredags var jag som sagt och handladekläder i ett köpcenter här i närheten, och sedan på kvällen tittade jag på film med mom, dad och Steph. Filmen hette the Blind Side, var baserad på en verklig historia  och var faktiskt ganska bra. Jag rekommenderar er att titta på den ifall ni inte har sett den! På lördagen hade jag dans på förmiddagen, och på eftermiddagen gjorde jag lite läxor. Efter det hjälpte jag och Steph mom på en liten mässa där vi sålde böcker och efter mässan åkte jag, Steph och dad till en Cubansk restaurang i down town Canton och åt dinner. En mysig dag over all! På söndagen åkte jag, mom och dad till en colonial festival. Det var en fair med colonial era-tema och det var också väldigt mysigt. Många var utklädda colonial style och de sålde massa hantverk, till exempel ljus gjorde av bivax, maple syrup-candy och saker gjorde av päls/ull. Det var väldigt likt skördefesten på Öland, vilken jag faktiskt har saknat lite den senaste veckan, så det blev en bra ersättare för det! Jag hade roligt och det var verkligen mysigt att gå runt där! Efter festivalen åkte jag och Robyn (en vän till mig) och letade efter klänning till homecoming och jag hittade en superfin! Jag tänker inte visa er ännu, men jag tror att alla som känner mig relativt bra kan föreställa sig hur den ser ut, haha. På söndagskvällen gjorde jag läxor eftersom jag hade en (handskriven!!) labrapport som skulle in på måndagen. Jag har verkligen börjat göra skoluppgifter i sista minuten sedan jag kom till USA. Det kan visserligen bero på att vi får läxor från en dag till nästa och inte har så mycket val, men jag måste erkänna att det känns annorlunda att inte direkt kunna planera sina studier och läxtid. Jag har inte bestämt mig för om jag tycker det är annorlunda bra eller annorlunda dåligt ännu, det återstå att se!
 
Ps. Jag kommer lägga upp bilder från helgen snart! Hihi



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback