highschooldream.blogg.se

Math competition, homework, science club

Har precis gjort klart mina läxor för dagen och sitter nu och håller Steph sällskap medan hon pluggar. Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera under vardagarna sedan skolan började, men vi jag är oftast upptagen under eftermiddagarna. Jag dansar flertalet gånger under veckan och vi får dessutom alltid läxor till dagen efter här (de har ett lite annorlunda system med läxor och uppgifter) samtidigt som jag försöker umgår med min familj så mycket som möjligt, så det blir inte alltid så mycket tid över för bloggen. Hoppas ni förstår det, hehe.
 
Idag har jag haft min första math competition vilket var hur kul som helst! Det är verkligen synd att vi inte har sånt i Sverige! Det gick halvbra för min del men det var endast en provomgång och jag hade som satg väldigt roligt så det gör inte så mycket. Jag tävlar via Jackson's math club vilken jag gick med i förra veckan. Denna veckan har jag även gått med i skolans science club samt medical club (haha, märks det att jag vanligtvis går natur?) och imorgon ska jag provspela softball och se om det är någonting för mig. Jag tror verkligen att det kan vara kul, även om mitt bollsinne är relativt pyttelitet. Sedan jag kom till USA har jag insett hur roligt det är att testa nya saker, något jag verkligen inte gillade innan jag åkte hit. Jag har verkligen upplevt hur mycket som helst under min tid här och det kommer bli så himla mycket mer! Jag har mycket att se fram emot just nu och allt känns så himla bra. 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback