highschooldream.blogg.se

Bra måndag

Idag har varit en lång med bra dag! Jag åkte till skolan tidigt (runt 6.50) för att göra klart ett biologiprojekt tillsammans med Tricia. Projektet var som en valkampanj för organeller och det har faktiskt varit väldigt roligt att göra. Alla i min biologiklass blev indelade i grupper i början av förra veckan och sedan blev varje grupp tilldelad en organelle. Sedan var uppgiften att göra en valkampanj där man skulle övertyga de andra om varför ens egen organelle var den viktigaste av alla organeller. Vi fick extra credit om vi gick utanför ramarna så jag och Tricia har gjort t-shirts, kepsar, knappar, banners, posters, flygblad, cupcakes och what not och gick verkligen in för det. Många andra gjorde det också och hela projektet har verkligen varit roligt! Vi slutade med 51poäng av 45 så arbetet lönade sig dessutom.
 
Efter skolan var jag på field trip med med-club på Jackson Township Safety Center. Där fick vi en rundtur av vad som finns i en ambulans, lära oss om instrument och utrustning som används vid räddningsaktioner, prata med de som jobbar som paramedics och fråga frågor som vi hade angående medicin, etik och liknande. Vi fick även prova att använda en borr som paramedics använder för att borra in i ben så att de kan koppla in en slang via vilken de kan ge patienten läkemedel eller vätskor. Vi använde den såklart inte på riktiga ben utan på ägg, men det var ändå rätt coolt! Vi var på the safety center i ungefär två timmar så jag kom hem runt 5. Lång dag, men som sagt väldigt rolig! 
VOTE PEROXISOME! (Baksidan av t-shirtsen)
(Framsidan och ja det ska föreställa en peroxisome, haha)
Kepsarna vi gjorde. Jag har inga bilder på resten, men det var ett väldigt roligt projekt! 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback