highschooldream.blogg.se

Önskeinlägg: American boys and dating

"Är killar på ett annat sätt i USA än i Sverige? Och hur är det med dating? Är det som på filmerna?" 
 
Fick denna fråga för ett tag sedan och jag tänkte försöka svara på den. Om vi börjar med hur amerikanska killar är, så skulle jag säga att de rent generellt är lite mindre mogna en killar av samma ålder i Sverige (därmed inte sagt att alla är omogna och inte heller det motsatta i Sverige). Däremot är de ofta mycket artigare än svenska killar, iallafall de som jag pratar/umgås med. De säger tack, visar uppskattning och håller upp dörrar etc. De är även enklare att umgås med än killar i Sverige eftersom de inte är rädda för att prata eller visa känslor, hehe. 
 
Jag har ingen direkt experience av dating så jag kan inte säga jättemycket om det. However har jag märkt från vänner att det ofta är upp till killen att bjuda ut någon om de är intresserade och att det är något av en självklarhet att de betalar för tjejen de går ut med om man typ går på bio eller äter middag. För närvarande kan jag inte säga mer än så eftersom jag inte vet mycket mer själv, men vad jag har uppfattat så är det ungefär som det visas i filmer (tro det eller ej). 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback