highschooldream.blogg.se

Da'n före doppareda'n

Vad jag vanligtvis gör den 23 december är slår in julklappar, träffar släkten i Braås för att pynta morfars julgran och dricka glögg samt avslutar kvällen med uppesitterkväll med släkten framför Bingolotto (det sistnämnda kanske kan låte trist, men det är faktiskt riktigt mysigt!). Detta året blev det som förväntat inte alls som vanligt, men jag har haft en bra dag ändå. Hela julen kommer bli annorlunda, men jag tror faktiskt att det kommer bli kul ändå. Jul är ju trots allt jul och det krävs rätt mycket för att den inte ska bli bra. 
 
Dagen började med att jag, Tricia, Cloe och Hannah åkte till ett "Science classroom open house" här i närheten . Detta var något vi gjorde för att få extra credit i vår biologiklass haha, men det var ändå helt okej. Det var dock itne alls vad vi hade förväntat oss! Vi trodde att det skulle vara ett lab med demonstrationer av experiment och liknande men när vi kom dit var det endast ett liten rum med uppstoppade djur och pyssel. Vi lyssnade när "ledaren" pratade om djuren som fanns och sedan gjorde vi snöflingor av piprensare och pärlor haha. 
 
Efter öppna huset åkte vi alla hem och jag läste en liten stund. Efter det följde jag med Steph och Josh för att julhandla (det var kaos överallt, så galet mycket bilar) och sedan åkte vi till posten för att posta några paket (håll utkik i brevlådan mamma och pappa!). Ikväll har vi gjort Christmas Cookies, spelat sällskapsspel, ätit middag och sedan tittat på jufilmer. Julfilmerna vi tittade på var "A Charlie Brown Christmas" och "A Christmas Carrol". Helt okej båda två, men ELF är fortfarande min favorit! 
 
Här är blider på några av djuren som fanns på stället vi var på i morse. Sköldpaddan levde och de hade även kackerlackor, tarantellor, en orm, en padda och två ödlor som levde men resten av alla djuren de hade var uppstoppade.
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback