highschooldream.blogg.se

Christmas Day

Hoppas ni alla hade en bra jul! Det har jag haft, även om den inte är slut än då mer julfirande väntar i helgen. Igår var det Christmas Day och dagen började med julklappsöppning. Jag fick massa fina saker (så himla tacksam verkligen!) och min värdfamilj verkade gilla paketerna som jag gav dem vilket var kul såklart! Efter juklapparna åt vi frukostcasserole (vilket ungefär är en typ av gratäng med bröd, ägg och kött i) och sedan åkte vi till kyrkan för gudstjänst. Det var faktiskthimla mysigt i kyrkan även om det var lite annorlunda från vad jag är van vid. De hade lite mer texter och så var ju allting på engelska. Dessutom var det en katolsk kyrka så de hade lite annorlunda sätt att be osv men det var ändå himla fint och mysigt, jag gillar att gå till kyrkan då och då. 
 
När vi kom hem ifrån kyrkan spelade vi sällskapsspel och tv-spel och sedan tittade vi på "Saving Mr.Banks" på bio. Den handlade om hur det gick till när Disney producerade filmen om Mary Poppins och den var faktiskt bra! Efter bion blev det mer spel och familjetid vilket var mysigt! Jag hade som sagt en bra jul och jag är så himla tacksam för allt, särskilt för min familij där hemma och för min värdfamilj som båda gör så himla mycket för att jag ska må bra och ha det bra. Det betyder verkligen jättemycket! 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback