highschooldream.blogg.se

New York and softlanding camp

Innan jag åkte till min värdfamilj var jag som sagt i New York med andra utbytesstudenter med CIEE som underorganisation på softlanding camp. Under campet besökte vi bland annat i Empire State Building, the Statue of Liberty och Time Square samt had American dinner på restaurangen Dave&Buster's. Jag hade väldigt roligt under dagarna i New York, även om jag hela tiden längtade efter att få åka till min familj!
Frukosten på hotellet. Det funkade bra till jag kom till muffinsen #sötsakerärintefrukost, hihi
En bild från ett föredrag vi lyssnade på under förmiddagen andra dagen på campet. 
YELLOW TAXI CABS!
New York Skyline, daytime. Det var mycket häftigare på kvällen när vi åkte tillbaka till hotellet, men då hade mitt minnekort slutat fungera så jag fick inget kort på det.
Hela bussen var lika excited över att vara i New York som jag, hehe. Alla tog kort hela tiden! Inte konstigt visserligen, New York var verkligen sjukt häftigt att se. Så här i efterhand tycker jag lite synd om guiden som försökte få våran uppmärksamhet dock, tihi.
En av miljoner Starbuck's Coffee! En av dem vi har här i Canton har till och med drive thru! 
ERMAGHERD! YELLOW SCHOOL BUSSES! 
Armani's butik på 5th Avenue.På samma gata fanns även bland annat Louis Vuitton, Gucci, Hermés, Jimmy Choo, Dolce&Gabbana, DKNY, Fendi... You name it! Hittade till och med en H&M-butik där... Aningens otippat I must say...
En liten del av alla grönklädda CIEE-are påväg till souvernirbutiken vi var i. 
SOUVENIRS! Jag köpte en nalle (hihi), en nyckelring och ett vykort, ifall att ni skulle vilja veta det menar jag! 
MORE YELLOW TAXE CABS!
Utsikten ifrån ESB. Vår guide berättade att byggnaden som syns i mitten av bilden faktiskt har äkta guldtak, rätt häftigt I must say #endastinewyork. 
Ännu en bild av utsikten ifrån ESB. Det var sjukt häftigt att vara där uppe så om ni har vägarna förbi New York City, ta en tur upp! 
Här är en bild från cruisingen som vi åkte för att se the Statue of Liberty. 
Random bilder ifrån Time Square (tagna med min iPhone och därav halvkass kvalité)
Avslutar med en bild på mig, Louise, Artur samt två till ifrån campet från när vi chillade med frihetsgudinnan, hehe. 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback