highschooldream.blogg.se

Fråga

Jag har fått en del frågor den senaste tiden här på bloggen, och jag då de flesta liknar varandra tänkte jag att det skulle bli enklast att svara på dem i hela blogginlägg. Första frågan kommer här nedan:
 
"Hej! 
Jag undrar hur du bestämde dig för att åka med STS? Vad avgjorde saken för dig? 
Jag ska nämligen åka nästa år och är just nu i steget med att välja organisation och det är såå himla svårt! 
Tack på förhand, ska bli riktigt kul att följa din resa!"

 
Svar: Hejsan! När jag började leta efter utbytesprogram jämförde jag några olika organisationer. De jag tittade på mest på var STS, EF och Explorious vilka erbjuder ungefär samma sak till liknande pris samt har ungefär samma erfarenheter. Anledningen till att jag tillslut valde STS var att jag ansåg att de verkade mest seriösa när det kom till intervjuer, intagning osv samt att jag tyckte att det var dem som jag blev bäst bemött av. Jag fick till exempel göra ett engelskaprov för att se om jag platsade på ett utbytesprogram och de var även noga med att få träffa mig på en verklig intervju, medan andra organisationer som jag hade kontakt med tog intervjun via telefon. Jag fick alltså ett bättre intryck av STS än de andra organisationerna och det kändes rätt helt enkelt. STS har varit till mycket hjälp under förberedelserna och allt har fungerat bra hittills så jag rekommenderar dem verkligen! Vilken organisation som känns bäst är dock såklart individuellt och jag kan inte säga vad som känns bäst för dig, men kika runt lite och ring gärna och prata med de olika organisationerna och se vad de har att säga, om de verkar engagerade och så vidare. Jag tror att du känner rätt snart vad som är rätt för dig! 
 
Hoppas du fick lite vägledning även om jag inte kan ge något direkt konkret svar! 
Kram!
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback