highschooldream.blogg.se

First day of high school

Idag var min första dag på Jackson High School! Jag var himla nervös (men samtidigt glad och excited) när jag gick dit imorse men nu känns det riktigt bra! Mina lärare verkar bra och vi har fixat mitt schema så nu ska nog allt fungera som det ska. Jag ser verkligen fram emot tills allting börjar påriktigt (vi hade mest information med de olika lärarna om klasser, regler och så vidare idag)! Det är verkligen jättekul att vara här och jag är så himla tacksam att jag har fått chansen att göra det här! 
 
Skoldagen började 7.40 idag och den första halvtimmen hade vi Home Room (alla elever har ett hemklassrum där man samlas om det är något speciellt). När vi var där fick vi bland annat våra scheman och en rad olika papper som vi skulle fylla i och vi fick även titta på en film om skolans generella ordningsregler och policies. Efter det följde vi våra scheman från 1st - 8th period precis som om det vore en vanlig dag, fast periodsen var aningen kortare än vanligt då home room som sagt var inklämt på morgonen. Mellan varje period hade vi 5minuters rast, vilket inte räckte till så mycket mer än att förflytta sig från ett klassrum till ett annat (jag överdriver inte när jag säger att jag har klasser över hela skolbyggnaden, vilken förövrigt har tre våningar). Även om det är ont om tid känns det rätt bra eftersom det inte blir lika mycket "dötid" som det blir när man har längre raster. Hade vi haft 10-15minuter istället för 5 hade vi ju fått sluta 1-2 timmar senare och ska jag vara ärlig slutar jag hellre tidigt än har långa raster. 
 
Här är några bilder ifrån dagen: 
 
GO POLARBEARS! RAAWR!
Jag vet att bilden blev väldigt mörk, men om man tittar noga kan man se den svenska flaggen på banderollen till höger. Den representerar mig, hihi. 
 
 
 
 
 


kelly :D

hejsan skulle uppskatta ifall du kan kika in på din fb-inkorg lite oftare. puss älskar dig :)

2013-08-21 / 21:58:07

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback